Parcourir par

  • Revues
  • Séminaires
  • Livres
  • Congrès
  • Sources

Geodesic


    Parcourir par

    • Revues
    • Séminaires
    • Livres
    • Congrès
    • Sources
The Teaching of Mathematics
Tome XIX (2016)
Précédent Suivant

Sommaire du Fascicule no. 1


An empirical study in the notion of area: a Socratic educational experience anchored in van Hiele's model
María Ángeles Navarro ; Pedro Pérez Carreras
p. 1

On a calculus textbook problem
Arkady Kitover ; Mehmet Orhon
p. 24

Geometry and mathematical symbolism of the 16th century viewed through a construction problem
Milana Dabić
p. 32

Does the problem complexity impact students' achievements in a computer aided mathematics instruction?
Eugen Ljajko
p. 41

Sommaire du Fascicule no. 2


Der Zusammenhang zwischen Ordnungsgraden und Kongruenzsätzen am Beispiel des Systems der Dreiecke
Joachim T. Haug ; Carolin Haug
p. 57

Strict monotonicity of nonnegative strictly concave function vanishing at the origin
Yuanhong Zhi
p. 68

A power series approach to an inequality and its generalizations
Xu Yan-Hui
p. 76

Exploring quadratic equations with digital tools in mathematics teacher education
Sergei Abramovich
p. 84
  • À propos
  • Contact
  • Mentions légales
  • Politique de confidentialité