Parcourir par

  • Revues
  • Séminaires
  • Livres
  • Congrès
  • Sources

Geodesic


    Parcourir par

    • Revues
    • Séminaires
    • Livres
    • Congrès
    • Sources
The Teaching of Mathematics
Tome IX (2006)
Précédent Suivant

Sommaire du Fascicule no. 1


A Classroom Note: Entropy, Information, and Markov Property
Zoran R. Pop-Stojanović
p. 1

Solving inequalities in primary school
Milosav M. Marjanović ; Marijana Zeljić
p. 13

Challenging Mathematics by "archimedes"
Ðorđe Kadijević ; Bogoljub Marinković
p. 31

Solutions of some classes of congruences
Eugen Vedral
p. 41

Students' understanding of the variable as general number and unknown: a case study
Levent Akgün ; M. Emin Özdemir
p. 45

Sommaire du Fascicule no. 2


Tverberg's theorem and shadows of simplices and convex bodies
Rade Živaljević
p. 1

Critical look at dynamic sketches when learning mathematics
Martti E. Pesonen ; Lenni Haapasalo ; Timo Ehmke
p. 19

Dualitätsprinzip und musikalische Interpretation der komplexen zahlen
Miloš Čanak
p. 31

Developing trustworthy TIMSS background measures: a case study on mathematics attitude
Ðorđe Kadijević
p. 41
  • À propos
  • Contact
  • Mentions légales
  • Politique de confidentialité